Tirsdag, 10. april 2018 - Pisa


Det skulle være Pisa i dag og især det skæve tårn. Den skulle lige hakkes af på listen, så måtte skyerne briste eller bære. Vi tog toget og togene i Italien kan anbefales. De er behagelige, præcise og kører hurtigt. Jeg skulle desværre arbejde lidt, men det kunne sagtens lade sig gøre i toget og så gik tiden dejlig hurtig. I Pisa kunne skyerne ikke holde sig mere og de bristede i en syndflod. Tårnet ligger knap 2 km fra banegården, men halvvejs måtte vi søge ly. Jeg havde købt en paraply, men det kan blive for slemt. Vi fik vor frokost på en cafe ved floden.

Vi kunne vel ikke blive ved med at sidde i cafèen, så vi måtte videre. Den romerske vejrgud fik vist medlidenhed med os, for da vi ankom til tårnet og kirken lige ved siden af, stoppede regnen og vi kunne studere det i tørvejr. Det er faktisk lidt underligt, at det ikke allerede er væltet for navnet er ikke overdrevet. Det er faktisk også ret flot, så alt i alt var det måske alligevel turen og regnvejret værd. Det er begrænset, hvor meget tid man kan bruge på at se og fotografere tårnet, mente vejrguden, så han åbnede for skyerne igen og vi traskede nedad mod banegården.
Rådhuspladsen i Pisa

Vi gik lidt en anden vej og kom ind på rådhuspladsen. De har altså flotte rådhuspladser her i Italien.

Vi fandt et tog hjem, - èn time tager turen og det var lige nok til, at jeg kunne blive færdig med arbejdsopgaven.
Hotellet giver gratis drink om eftermiddag inden man går ud at spise. Det er blevet vane og ganske dejligt. Aftensmaden blev fundet på Tripadvisor. Restauranten hedder “Il Nutini” og den kan anbefales. Jeg fik pizza (igen) og så flottede jeg mig med en hel flaske Chianti Classico. Jeg fik proppen sat i, så jeg kunne tage resten med hjem på værelset.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, 5. april 2018 - Varme kilder og kold business

Mandag, 9. april 2018 - Siena