Søndag, 15. april 2018 - Mod Aarhus

Morgenmad i Hüttener Berge
Vi var lidt forsinket i Hamborg pga. nogle problemer undervejs, men det betød nu ikke noget. Ægteparret havde købt noget brød og pålæg til aftensmaden, som de ikke fik spist, så de delte med os andre. Der blev bare serveret en crosant og en kop kaffe, så lidt ekstra var velkomment. Det nye togselskab viser sig at være hurtigere til at få køretøjerne af toget. Det er også personalet, der fæster motorcyklen og løsner den igen.
Klokken 8 kørte jeg nordpå og holdt ind ved Hüttener Berge for at få lidt mere morgenmad. Jeg tog mig god tid til at spise og drikke kaffe, men efter en time gik det videre nordpå.
Til min store overraskelse blev jeg viftet ind af danske hjemmeværnsfolk ved grænsen. De ville se mit pas. Jeg spurgte, hvorfor de dog holdt mig ind, men det var fordi de havde været ude for, at MC'er bare var kørt igennem og med hjelm på, kunne de ikke se hvem det var, - underforstået at hudfarven var hvid.
De lod mig køre og et par timer senere var jeg hjemme. Klokken var vel 13.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, 5. april 2018 - Varme kilder og kold business

Mandag, 9. april 2018 - Siena

Tirsdag, 3. april 2018 - En lang tur til Pienza