Søndag, 1. april 2018 - Til Hamborg

Den første dag er som regel ikke særlig interessant, - måske bortset fra sidste år, men i år gik det fint. Jeg tog hjemmefra kl. 12:40 og kørte stille og roligt mod Hamborg. Vejen fra grænsen til Hamborg er blever renoveret og kun på de sidste 50 km var der lidt vejarbejde. Jeg var der vel ved 16-tiden, så der var fin tid til at slentre lidt rundt, inden jeg skulle om bord kl. 19:15. Jeg fandt et lille værtshus med alskens tingel-tangel høngende ned fra loftet, - modelskibe, gamle pistoler osv. Intet var gjort rent i årtier, så det mindede om "Dirty Dick" i London. Efter et par øls tid, gik jeg tilbage til toget og snart kunne jeg køre om bord. Det er lavsæson i april, så der var god plads. Jeg fandt min kupè og et ægtepar var allerede ankommet. Jeg måtte op på øverste hylde i kupèen. Jeg fik mig indrettet og gik hen til restaurantvognen, hvor jeg bestilte mad til kl. 20, når toget kørte. Indtil da fik jeg mig en lur.
Ægteparret havde talt fransk sammen, men da jeg vågnede, kunne jeg høre kone tale dansk i telefonen. Hun kom fra Rødding ved Spøttrup og han fra Portugal. De boede nu i Geneve i Schweitz
Vi snakkede sammen, indtil jeg skulle spise. Jeg fik en lammeragout. Det smagte fint nok og prisen var rimelig, så egentlig en god måde at få tiden til at gå på, mens man kører sydpå. Derpå til køjs.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, 5. april 2018 - Varme kilder og kold business

Mandag, 9. april 2018 - Siena

Tirsdag, 10. april 2018 - Pisa