Mandag, 9. april 2018 - Siena

Rådhuset i Siena
Vi ville til Siena, - Italiens smukkeste by, siger italienerne og så er Københavns rådhus kraftig inspireret af Sienas rådhus. Så det måtte vi se. Vi spurgte i receptionen, om vi skulle tage tog eller bus og de mente bus, for banegården ligger uden for Siena. Jeg var lige ved at fortryde, for selvom bussen er god nok, så er vejene helt ad Hel….. til. Der er buler og huller i et væk. Jeg var ved at blive køresyg af den hoppen og dansen af bussen. Vi blev læsset af i bymidten og gik roligt mod rådhuset. Der var et ophold i regnvejret, mens vi besigtigede rådhuset og det fine plads foran. I gamle dage var der hesteløb her og de har vist genoptaget det nu til dags.







Kirken i Siena
Vi gik videre op mod kirken, som også er fantastisk. Der er virkelig lagt noget arbejde i at bygge sådan en katedral. Vi skulle ikke op i noget tårn eller kuppel, så jeg købte bare den billigste billet. Det var også fint. På vejen tilbage åbnede himlen sig og vi søgte ly på en restaurant. Vi var ikke de eneste der søgte ly, så de havde gang i forretningen.
Vi gik videre og “faldt” ind i en en butik med masser af delikatesser og der blev fyldt i indkøbskurven.






Borgmuren i Siena
Vi ville over at se borgen, som har en kæmpe mur omkring sig. Inde i borgen skulle der være italiens største vinmuseum, hvor man kunne købe smagning af de forskellige topvine fra Italien. Vi gik rundt om borgen og endte ved indgangen, men det viste sig at museet var lukket, - selvom skiltene sagde, at der skulle være åbent. Måske er det lukket for altid? Der var bare en stor plads inden for murene men oppe på muren fik vi set udsigten ind mod byen og kirken inden vi gik ned mod bussen. Det pissede ned, så vi ville bare hjem. Vi ventede på bussen i et skur og den første, der kørte mod Firenze, var en “langsom” bus. Den gjorde altså holdt ind imellem, men var alligevel i Firenze før den næste. Vejen var ikke blevet bedre, men jeg klarede det.
Aftensmaden skulle være på en restaurant anbefalet af Tripadvisor, kaldet Za Za. Den ligge få hundrede meter fra hotellet. Det skulle vise sig, at restauranten også var anbefalet i Asien, for der var fyldt med asiater. Det viste sig også, at deres signaturret var en kilo stor T-bone. Den var mindst 5 cm tyk og skulle deles mellem mindst to. Jeg fik en grøntsagssuppe til forret. Den var nu mere grød end suppe og jeg gav da også op, inden jeg blev færdig. Jeg skulle nemlig have Osso-buco til hovedret. Det var også meget kød, så den måtte jeg også opgive, inden jeg var færdig. Jeg tog dog marven som dessert. Hmmm.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, 5. april 2018 - Varme kilder og kold business

Tirsdag, 10. april 2018 - Pisa