Fredag, 6. april 2018 - Ud til søen

Borgen i Castellione del Lago
Der ligger en sø lige øst for Pienza i Umbrien. Den hedder Lago Trasimeno. Den ville jeg køre ud til. Jeg valgte byen, Castiglione del Lago, som ligger ved bredden af søen og som har en lille havn. GPS’en valgte en tur ad små veje gennem bjergene. Det kan ikke umiddelbart anbefales at køre på små veje her. De er hullede og ujævne, så det ødelægger fornøjelsen ved at køre på snoede veje og kunne nyde udsigten. Søen og byen var god nok og jeg fik også min frokostsalat med udsigt over søen. Solen skinnede bravt fra en skyfri himmel, - så det var svært at bibeholde depressionen.

Der var lidt diset over søen, men den er smuk. Der er et slot eller en borg i byen, som også er med til at pryde byen. Alt i alt, - værd at besøge.












Udsigt fra Montepunciano
Så videre hjemad mod Montepulciano. Vejen var bedre denne gang og jeg kunne bedre nyde udsigten. Montepulciano viste sig at leve op til den første del af sit navn: Monte (bjerg). Jeg måtte stoppe motorcyklen i starten af byen og gik op ad virkelig stejle gader. Det er en turistby, men ikke noget særligt på denne årstid. Der var rigelig med plads, men jeg svedte, da jeg nåede toppen, som er byens centrum og store plads ved kirken.





Pienza
Turen videre hjem til Pienza gik gennem de bløde bakker. På mange af bakketoppene ligger der en by. Det er ret upraktisk, men sikkert et levn fra dengang, man skulle forsvare sin by. Jeg stoppede i hvert fald mellem Montepulciano og Pienza for at tage nogle billeder.
Jeg er her, - blandt andet, for at få mit stress niveau ned på normalt igen og gentagelser hjælper en del. Så hvorfor ødelægge en god og lindrende vane. Jeg besøge “Pienza 491” endnu en gang, - drikke nogle glas vin og skrive dagbog. Når så vejret også er godt, så kender jeg kun èn ting, der er bedre. Salaten til frokost, var åbenbart ikke helt nok, for jeg var virkelig ved at gå sukkerkold. Jeg ledte efter et sted at spise inden klokken 19, men det er næsten umuligt. Igen slog vanen igennem og jeg endte på den sædvanlige pizzarestaurant. Igen en dejlig pizza og så hjem i seng

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, 5. april 2018 - Varme kilder og kold business

Mandag, 9. april 2018 - Siena

Tirsdag, 10. april 2018 - Pisa